Add to Google Reader or 
Homepage

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

آقایان کودتاچی ! سگی که واق واق میکند ، پاچه نمیگرد


 میگویند که مسافری میانه ی راه به روستایی رسید و از شدت خستگی و گرسنگی تصمیم گرفت مدتی در یکی از قهوه خانه های ده اتراق کند و عرق راه را از تن بشوید . همچنان که در حال نوشیدن چای بود ، ناگهان مردی شندر پندری ، با قیافه ای کریه و دشنه ای در دست وارد قهوه خانه شد و با صدای انکر الاصواتی بلند فریاد زد که : این کدخدای فلان فلان شده کجاست ؟؟ میخواهم مادرش را به عزایش بنشانم . بگویید کجاست ؟ مرد مسافر هم بیخبر از همه جا ، وقتی با خونسردی باشندگان در قهوه خانه روبرو شد ، و دید که هر کس اسب خود را نعل میکند یا بقول معروف سرش به کار خودش گرم است ، تاب نیاورد و از آنجا خارج شد و پرسان پرسان به خانه کدخدا رسید . وقتی او را دید گفت ای مومن ، چه نشسته ای که قاتلی دشنه در دست به دنبال توست ، و میخواهد نفست را ببرد . کدخدا دستش را پر شالش گذاشت و با صدای بلند ، قاه ... قاه ....قاه .... واه ....واه ....واه شروع به خندیدن کرد و گفت ، این حسین لوطی شهر ما معتاد به افیون و گرد است ، زمانی که نشه میکند و منگ میشود از این گه های زیادی البته میخورد ، او ۳۰ سال است که میخواهد ما را بکشد . اما زمانی که خمار میشود چون توله سگی یتیم به کنجی میخزد و فراموش میکند که دیشب چه گفته است . خیالت راحت ، سگی که پارس کند ، پاچه نمیگرد ! پارس کردن سگ از ترس اوست . حالا شده حکایت آقایان حسین بازجو و هم منقلی های مقام عظما ، که هنگامی که با افیون همخوابگی میکنند و کمر خمیده ی خود را راست میکنند ، از این قپی ها زیاد میآیند ، و در توهم خویش خواب گرفتن سران فتنه را میبینند . الغرض باید به این آقایان گفت : به قول کدخدا ، اگر میخواهید بگیرید ، اگر میخواهید ببندید ، و اگر نمیتوانید و از خشم مردم میترسید ، بالا غیرتا گه زیادی نخورید !! 

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

15 نظرها:

pesare-khoob گفت...

به جای واژه پارس از واق واق استفاده کنید! پارس سرزمین ماست؛)

Boutimar گفت...

دوست عزیزم این یک ضرب المثل است ، من نمیدانم تا بوده همین بوده ، میگفتند پارس نمیکند ، من نمیدانم . واق واق کمی بی ادبانه بود واسه همین استفاده نکردم ، این را با کلمه پارس که ایران است نباید اشتباه گرفت

ناشناس گفت...

prs chi hast khahesh mikonam dar moredeh vazheha bishtar deghat konid ba sepas

Boutimar گفت...

اصلاح شد دوست عزیز ، اما اگر بخواهد اصلاح شود باید در همه جا اصلاح شود ، اما ۱۰۰ در ۱۰۰ همه میدانند که منظور چیست ، اما به هر صورت اصلاح شد .

Boutimar گفت...

دوستان من در فرهنگنامه دهخدا هم نگاه کردم ، بدون دخل و تصرف میاورم : پارس کردن : عمل تولید صدایی بلند که سگان هنگام احساس خطر آنرا انجام میدهند و صدای آن را "پارس سگ" می گوین . اگر بخواهد اصلاح شود باید از همه جا اصلاح شود

ناشناس گفت...

عالی بود، ممنون!
استفاده از لغت "پارس" هم به نظر من هیچ ایرادی نداشت، تعصب کشور مارو به اینجا کشونده تا الان دینی بوده امیدوارم یک روز تعصب "ملی" تاریخی مشابه وضع فعلی ما برای ما نسازه!

ناشناس گفت...

کاش اجازه بدین کامنت هاتون بدون تایید شما درج بشن، به اون "آزادی بیانی" که ما داریم براش تلاش می کنیم نزدیک تره.
مرسی دوست عزیز.

Boutimar گفت...

دوست عزیزم من آرزومه که بتونم این کارو بکنم ، اما نمیدونم باید چکاری کنم که بشود نظرات بدون تایید گذاشته شود ، اگر میتوانید کمک کنید که این کارو بکنم . سپاس از شما

Boutimar گفت...

دوست عزیزم من هم موافقم که باید از تعصب های افراطی گذر کرد ، اما چون دوستان فرمودند اصلاح کردم ، البته اشکال عزیزان هم پر بی راه نبود ، من اگر میدانستم از همان اول کلمه را جایگزین میکردم

ناشناس گفت...

خیلی‌ مثال جالبی‌ بود. ممنون.

Boutimar گفت...

سپاس از مهر شما ، نازنین . خوشالم که خوشتون آمده

مصطفی گفت...

مادرت وخشکه خشک باآبجی کوسوت گاییدیم جمیعابچه های تشنه صیغه ایل وتبارت..قهوه چی

Boutimar گفت...

مثلا اینها فحش بود نه ؟ معلومه رسما خورده تو برجکت . یه آفرین باید به خودم بگم . اینقدر رفته رو مخت این نوشته که ، اصلان نفهمیدی چی داری مینویسی . بازم بیا ، مارو شاد کن ، اما زیاد فشار خونت نره بالا .

ناشناس گفت...

دوست عزیز من حدود یک سال و نیم هست که بیننده سایت بالاترین هستم.خیلی دلم می خواست عضو این سایت باشم اما نمی دونستم از کجا میتونم دعوت نامه بگیرم امروز تصمیم گرفتم به تعدادی از کاربران اين سايت میل بزنم
اگر برای شما مقدور باشه و بتونید کمکم کنید تا در این سایت عضوبشم یک دنیا ممنون خواهم بود
از نظر فکري هم نظرم شبیه نویسنده این مطلب هست
http://balatarin.com/permlink/2011/1/1/2310446
با تشکر
amir_chavosh18@yahoo.com

Boutimar گفت...

دوست عزیزم با کمال میل دعوتنامه میفرستم برای شما ، فقط بگید ،که وبلاگ دارید یا نه ؟ چون جو بالاترین جوری هست که باید احتیاط کرد عزیزم ، اگر وبلاگ دارید آدرس رو اینجا بزارین واسم ، سپاس از شما

ارسال یک نظر

 
ساخت سال 1388 کافه نادری.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده